Saturday, May 22, 2010

Kenangan SMRA Chuah....

Pertama kali aku tiba di SMRA Chuah ini, aku tercari-cari bangunan sekolah. Aku terkejut kawasan sekolah ini di kawasan masjid. Pada pendapat aku, sekolah di kawasan masjid ini adalah sekolah agama rakyat untuk budak sekolah rendah seperti di kampung aku. Sekolah ini hanya mempunyai tiga buah kelas iaitu untuk tingkatan 1, tingkatan 2 dan tingkatan 3. Nampaknya, tidak banyak kelas yang akan aku mengajar untuk praktikal ini. Adakah sama cabarannya mengajar budak di Chuah ini dengan tempat aku, iaitu sekolah di kawasan FELDA dan sekolah di pinggir bandar Kuantan?

Aku melapor diri dengan pengetua iaitu Cikgu Zaki. Baik dan ramah orangnya melayan tetamu baru dikenali.Guru-guru yang lain pun menerima kedatangan aku dengan baik. Aku di beri tanggungjawab mengajar Geografi dan Sejarah di tingkatan 1.


Inilah pengetua SMRA Chuah....Cikgu Zaki


Guru pengiring ke Pertandingan MTAQ peringkat PD....Ustazah Soffiyah, aku dan Cikgu Rahmatia




Ini pula aku dan Cikgu Norsiah...Tengah sibuk memantau pelajar SMRA Chuah sempena pertandingan MTAQ di Sekolah Tinggi Port Dickson


Guru SMRA Chuah iaitu Cikgu Latifah (guru pembimbing aku), Cikgu Zuraidah, Cikgu Khamisah dan Cikgu Rozita

No comments:

Post a Comment