Saturday, March 26, 2011

Untukmu Wanita


Tajuk : Untukmu Wanita
Penulis : Zaharuddin Abd Rahman
Tebal : 214
Penerbit : Galeri Ilmu Sdn. Bhd.
Harga : RM 21.00
Tahun : Cetakan Pertama , 2009

Buku Untukmu Wanita merupakan karya Ust. Zaharuddin Abd. Rahman yang dipersembahkan dalam bentuk soal-jawab. Buku ini merangkumi tiga bahagian iaitu Wanita, Aurat dan Maruah; Wanita dan Munakahat; Wanita dan Rumah Tangga. Buku ini sangat menarik, santai dan isu-isu yang diketengahkan berkaitan dengan permasalahan kaum wanita zaman moden ini. Selamat membaca, semoga ada manfaatnya.

Untukmu Wanita

Wanita mempunyai peranan penting dalam kehidupan manusiawi. Sebagai ibu, isteri, dan rakan seperjuangan kaum lelaki dalam menegakkan perintah dan larangan Islam di atas muka bumi. Rosaknya kaum wanita membawa seribu satu macam bencana buat dunia. Rosaknya wanita pasti akan meruntuh institusi keluarga dan membawa kehancuran sebuah Negara. Wanita boleh menjadi punca dan sumber iman bagi kaum lelaki, boleh juga menjadi sumber dosa dan kebinasaan….

Wanita, Aurat dan Maruah

Jika anda berada di hadapan Baginda SAW, adakah Rasulullah akan tersenyum atau sebaliknya? Jika sebaliknya, bagaimana pula peluang wanita seperti ini untuk mendapat syafaat Nabi SAW di akhirat kelak?

Wanita dan Munakahat

Tiada salahnya,perigi mencari timba’. Ada wanita yang berkenan kepada lelaki yang baik namun menghadapi masalah untuk memulakan langkah.

Wanita dan Rumah Tangga

Cemburu itu satu tuntutan. Fahami dan sedarilah bahawa anda sebenarnya memiliki seorang suami yang bertanggungjawab dan sedang subur imannya.

SUMBER: Untukmu Wanita, Zaharuddin Abd Rahman

No comments:

Post a Comment