Wednesday, March 9, 2011

Dalam Kenangan SMRA Chuah 6

Bulan Mac, amat istimewa bagi ku. Minggu lepas, aku telah menyambut hari kelahiranku yang ke 25 tahun. Ooh...cepat sungguh masa berlalu, tidak terasa pantasnya bumi berputar. Terima kasih kepada yang mengingati hari kelahiranku. Semoga kalian semua mendapat rahmat daripada Ilahi.

Tahun ini, sambutan hari kelahiranku amat berbeza dengan tahun sebelumnya. Mana tidaknya, pada pagi itu aku telah menghadiri temuduga SPP bersama dengan rakan sejawatanku. Berdebar aku menanti saat ditemuduga secara berkumpulan. Syukur, alhamdulillah semuanya berjalan lancar walaupun apa yang aku baca tidak disoal kecuali Falsafah Pendidikan Kebangsaan. Penemuduga aku, seorang yang baik dan banyak membantu kami dalam temuduga tersebut. Rupanya seronok juga temuduga berkumpulan kerana kami semua dapat bertukar-tukar maklumat dan pendapat.

Teringat aku, pada bulan Mac tahun lepas (2010), aku menyambut hari kelahiranku di SMRA Chuah selepas dua hari aku melapor diri sebagai guru pelatih. Maknanya, sudah setahun berlalu kenangan aku bersama warga SMRA Chuah. Sampai hari ini, anak murid aku masih berhubung dengan aku seperti Syifa, Zureen, Aqilah, Aida, Izzuddin dan ramai lagi. Syukur alhamdulillah, mereka semua masih mengingati aku dan merindui aku. Kalau boleh diputar waktu, aku ingin terus bersama mereka. Bagi aku, mereka adalah pelajar yang terbaik dan berpontensi menjadi pelajar cemerlang. Teruskan usaha, semoga kalian berjaya di dunia dan di akhirat.

Terima kasih kepada semua warga SMRA Chuah terutama sekali pelajar ting 1 (2010) dan guru-guru SMRA Chuah kerana membantu aku sepanjang tiga bulan menjalani praktikal di sana. Kenangan bersama warga SMRA Chuah tidak akan aku lupakan dan akan terpahat dalam memori kenanganku.

Ini adalah sebahagian kenanganku bersama mereka......




Pelajar SMRA Chuah memang kreatif...Kad daripada pelajarku, Aida dan Syahrul Nizam


Kad yang cantik ini hasil nukilan Zureen Nabila

No comments:

Post a Comment