Tuesday, November 23, 2010

Harapanku

Ya Allah,
Janganlah ibadahku merosakkan aku,
Begitu juga, janganlah kebaikanku,
Aku derhaka denganMu,

Ya Allah,
Jadikanlah kekuranganku,
Menyelamatkan aku,
Kelemahanku, aku merendah diri denganMu,
Dan itulah yang menjadikan Engkau cintakan aku,

Ya Allah,
Jadikanlah seluruh kebaikanku untuk keredhaanMu,
Bukan hendak syurgaMu,
Jadikanlah setiap amal kebaikan yang aku buat,
Aku sedih dengan kekurangannya,
Janganlah kebaikan itu menjadi aku senang dan tenang dan hilang takutku denganMu,
Aku berlindung dengan Engkau,
Ibadahku menghijab di antara Engkau dan aku,
Ia jadi bala bagiku tanpa aku sedari dan tanpa aku tahu,
Aku jadi MUFLIS ketika bertemu denganMU,

Ya Allah,
Janganlah kepujian dan cercaan orang kepadaku,
Aku jadi berdosa,
Tapi jadikanlah keduanya pahala bagiku bukan jadi bala kepadaku,

Ya Allah,
Engkau rasakanlah kepadaku,
Setiap kali membuat baik aku rasa membuat dosa,
Bahkan aku lupakan saja kebaikan itu,

Ya Allah,
Selamatkan aku daripada membuat dosa yang memang berdosa,
Juga janganlah kebaikanku juga jadi dosa dan derhaka.

No comments:

Post a Comment