Tuesday, September 11, 2012

Mengalah bukan bererti Kalah !

Mengalah bukan bererti aku kalah. Cuma Allah S.W.T hanya memperlambatkan kemenangan untuk menguji hambaNya yang beriman. 
  
Dugaan demi dugaan, aku terpaksa hadapi sepanjang berada di rumah sewa ini. Ingin sahaja aku keluar dari rumah ini, tetapi aku perlu bersabar kerana hanya tinggal 2 bulan lagi sesi persekolah 2012. 

Alhamdulillah, aku berjaya isi egtukar. Aku ingin bertukar sekolah dan mengajar di Selangor. Ya Allah, permudahkan urusan hambaMu ini...Amin
 
Ya, aku perlu bersabar kerana 'ketuanya' akan berkahwin bulan 11 ini.... Ya Allah, permudahkanlah urusan perkahwinannya dan berilah hidayah dan petunjuk kepada mereka semua...

Aku bersyukur padamu  Ya Allah, disaat aku kesedihan, Engkau hadirkan surah ini sebagai penguat diriku ini...

"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap-siaga (di perbatasan negerimu) dan bertakwalah kepada Allah S.W.T agar kamu beruntung." SURAH ALI-IMRAN: Ayat 200



No comments:

Post a Comment