Friday, November 18, 2011

Selamat Bercuti

Hari ini, hari terakhir persekolahan bagi tahun 2011. Hari yang indah ini, aku memang tidak sabar untuk pulang ke kampung. Aku telah menyiapkan semua kerja-kerja seperti mengira dan mengumpul buku resit PIBG, membuat perincian kutipan PIBG bagi guru sesi petang, membuat rpt geografi tingkatan 1 (2012), melengkapkan RPH dan menutup register dan telah menyerahkan semua sumbangan RM 100.00 kepada semua ibu bapa pelajarku. Terasa hilang bebanan.

Semalam mesyuarat AJK PIBG tetapi kedua-dua setiausaha tidak dapat hadir dan aku terpaksa mencatat minit mesyuarat. Aku ingat nak menyiapkan semasa cuti sekolah nanti, tapi pagi-pagi lagi pengetua aku minta aku menyiapkan minit mesyuarat hari ini juga. Apalagi kelam kabut la aku menyiapkan...Huhu tak sempat nak bersarapan sebab nak menyiapkan minit mesyuarat ni. Nasib baik, setiausaha bagi soft copy format minit mesyuarat kalau tak mesti lambat la siap keje aku.

Syukur alhamdulillah, akhirnya aku dapat juga cari cikgu penganti untuk mengantikan tempatku bertugas mengurus pelajar SPMpada 30 November. Ermmm....Aku bukan hendak menolak tugas, tetapi kenapalah semasa membuat jadual tu, pihak sekolah tidak menanya guru boleh tak datang pada hari tersebut.

Pada tarikh tersebut, aku berada di kampung dan untuk kembali ke sekolah aku terpaksa melakukan perjalanan sendirian selama 5-6 jam semata-mata untuk bertugas separuh hari. Ya Allah, dah jalan yang ku lalui ini banyak lori.

Hari itu, masa aku pulang daripada bercuti Hari Raya Aidiladha, nyaris sebuah lori tidak dapat memintas lori di depan aku, kembali memotong dihadapan aku...kalau la aku tidak sempat brek....ermm... Yang aku kesalkan destinasi lori itu sudah hampir, tetapi kenapa tidak sabar untuk memotong orang lain.

Sangat mencemaskan... Hari selasa itu, memang banyak lori. Ada juga rangkaian lori-lori bergerak seiring. Ini kalau hendak memintas, kena la berhati-hati supaya perkara tak diigini berlaku. Ada juga kawan yang bertanya, kenapa aku tidak naik bas? Nak naik bas boleh tetapi destinasinya di Larkin. Susah sikit kalau tiada kenderaan nak bergerak ke sekolah.

Esok aku akan menghadiri majlis kenduri kahwin kawan baikku, Haja. Selamat penganti baru Haja...Maaflah, aku tak dapat menunggu majlis persandingan kerana terpaksa pulang ke kampung.

Tahniah untuk guru-guru yang berpindah seperti Kak Za, Citra, Shanti dan Kak Anis. Semoga kalian bergembira selama berada di sekolah ini. Aku doakan semoga kalian bergembira dan berjaya ditempat yang baru. Kak Za (KP Geografi) dah pindah...siapa ye bakal menjadi KP baru nie?

Selamat bercuti kepada semua pelajarku dan rakan sekerjaku (kecuali yang terpaksa menjadi pengawas SPM). Untuk adikku, selamat menjalani peperiksaan STPM. Buat yang terbaik......
Mohon maaf atas kesilapan kepada semua yang mengenali diri ini.

No comments:

Post a Comment